divendres, 18 de desembre del 2009

5.Tancament de l’assignatura i avaluació


AVALUACIÓ DEL BLOG

L’existència del blog en l’assignatura la valoro molt positivament. Per mi ha estat l’espai on parar una mica el ritme de treball de les diferents PAC’s i posar-me a reflexionar sobre el què estava fent, aspecte important en molts sentits. Parar a pensar què estic fent, haver-ho d’escriure i estructurar-ho, m’ha estat de gran ajuda per avaluar la realització de les PAC’s en el mateix moment que les executava.

També l’he trobat enriquidor perquè és un espai que permet compartir amb la resta de companys reflexions, opinions, materials didàctics,... Tot i que no hagi fet comentaris a cap blog que no fos el meu he de dir que m’he passat llargues estones voltant pels blogs dels companys/es fet que m’ha permès conèixer més opinions, recursos, etc.

Essent realista, no tinc clar que doni una continuïtat al blog més enllà de l’assignatura, tot i això, no descarto consultar tant el meu blog com blogs dels meus companys/es en relació als temes i recursos d’interculturalitat.

AVALUACIÓ DE L’ASSIGNTURA

En referència a l’assignatura en general, dir que la metodologia de treball ha estat clau per augmentar l’interès per ella. Haig de reconèixer que en un principi la meva visió era totalment al revés: estava molt interessada en els aspectes teòrics, però em feia força mandra posar-me a treballar amb recursos que no coneixia; que equivocada que estava! Ara, al finalitzar l’assignatura, puc dir que la utilització del blog, la creació de la webquest, així com l’anàlisi de recursos didàctics en línia, han estat clau per tenir la visió que tinc actualment de l’assignatura. Considero que aquests recursos han trencat amb el que estava acostumada: lectura d’un mòdul i respondre les preguntes pertinents, m’han obert els ulls del lo positiu que és aprendre a través de recursos que ens donen les noves tecnologies, ja que és la meva primera experiència i crec que m’ha ajudat a viure en primera persona què significa l’aprenentatge amb el suport de les TIC; aspecte que havia estat molt teòric per mi fins al moment, i que l’assignatura m’ha permès dur a la pràctica.

Comentar també que el fet de tenir constància escrita de les meves expectatives de l’assignatura, a través del blog, m’ha ajudat a situar-me de nou en el punt de partida d’inici de semestre, per tant, m’ha ajudat a realitzar una autoavaluació dels aprenentatges adquirits a través de l’assignatura.

També m’agradaria comentar que el debat va ser potser el moment més difícil per mi de l’assignatura. Hi havia moltes opinions, un alt nombre d’aportacions cada dia, no dominava alguns conceptes teòrics importants,... Aquests mateixos motius que en un moment eren una dificultat que m’angoixava una mica, es van acabar convertint en promotors de coneixement. El fet que hi hagués moltes i variades aportacions em va enriquir, ja que em van fer pensar, reflexionar, tornar a pensar,... I el nul domini d’alguns conceptes em va obligar a estudiar, llegir,... per tant em va ajudar a adquirir nous coneixements.

Ja per finalitzar dir que trobo molt positiu el fet que a mesura que hem anat avançant en les PAC’s, la teoria s’anava sumant; no hem anat aparcant temes ja treballats, sinó que per la realització de les PAC’s cada vegada teníem més elements per posar en joc.